fbpx

Bartosz Gajek

adwokat

Jako adwokat pomagam kreatywnym rozwiązać problemy z jakimi borykają się ich agencje marketingowe. Przeczytasz tutaj jak uniknąć błędów popełnianych w Twojej branży – tych najczęstszych i… tych najbardziej kosztowych. Podpowiem Ci jak umowy mogą chronić efekty Twojej pracy i jak zadbać o to, żeby zawsze działały na Twoją korzyść. Wreszcie poradzę Ci jak porozumieć się z trudnym klientem (TYM który spędza Ci sen z powiek), a gdy wszystko inne zawiedzie – jak skutecznie dochodzić swoich praw przed sądem...
[Więcej >>>]

Sklep

Prawo reklamy – podstawy które musisz znać

Bartosz Gajek08 września 2018Komentarze (0)

prawo reklamy agencja reklamowaChciałbym Ci tutaj napisać, że istnieje coś takiego jak ustawa prawo reklamy i podać wygodnego linka.

Naprawdę bym chciał 😁.

Byłoby dużo mniej zachodu dla Ciebie i dla mnie gdyby istniał taki akt albo kodeks.

Pomyśl tylko: wszystko w jednym miejscu, wygodne to to i zrozumiałe.

Agencja reklamowa potrzebuje coś sprawdzić? Otwieramy tylko taką ustawę i już mamy odpowiedź.

Byłoby fajnie?

Zobaczmy więc jak jest naprawdę.

Prawo reklamy czyli prawo “w rozsypce”

A tym czasem jest dokładnie odwrotnie, bo prawo reklamy jest “porozrzucane” po różnych ustawach, poupychane w najmniej oczywistych miejscach i często pisane na kolanie.

Ogół tych ustaw, rozporządzeń i uchwał dopiero razem tworzy to, co szumnie można nazwać “prawem reklamy”.

Żeby pokazać Ci jak bardzo “rozdrobnione” jest to zagadnienie wystarczy sięgnąć do kodeksu karnego, gdzie znajduje się jeden, malutki paragraf traktujący o pewnej reklamie tak nagannej, że musiano z jej rozpowszechniania rozbić przestępstwo (całkiem resztą słusznie).

Do tego dochodzi jeszcze unijne prawo reklamy, które często bierze reklamę na celownik produkując kolejne to regulacje.

Życzmy sobie nawzajem powodzenia 😆.

Pomimo ogromu przepisów da się je jednak je podzielić na trzy w miarę intuicyjne kategorie.

Reklama nieuczciwa

O nieuczciwej reklamie stanowią ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i ustawa z dnia
23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym

Zadaniem tych aktów jest dbać o to żeby rynek był (w miarę) uczciwy, a konsumenci nie byli wystawieni na zbyt dalece posuniętą “pomysłowość” przedsiębiorców. Te akty raczej opisują to czego nie wolno robić i są źródłem wskazówek, co w reklamie można, co może jakoś przejdzie, a co zupełnie jest ciosem poniżej pasa 😅.

Reklama branżowa

Kilka branż, dzięki niezwykle “kreatywnej” promocji swoich towarów i usług (albo ich zwyczajnej szkodliwości), doczekało się bardzo ścisłej regulacji reklamy. W ten sposób prawo reklamy w formie kilku artykułów wkroczyło do takich ustaw jak:

Reklama i jej środki przekazu

Trzecim zasadniczym filarem prawa reklamy jest rozróżnienie regulacji ze względu na sposób rozpowszechniania reklamy.

Będzie to zatem reklama prasowa, telewizyjna, outdoorowa i cała rzesza innych środków przekazu, których ima się większa lub mniejsza ilośc regulacji.

Takie ustawy to:

Myślę, że napisałem tutaj o zupełnych podstawach, bo ustaw “reklamowych” jest dużo, dużo więcej. Chodziło mi raczej o zwrócenie Cie uwagi na to, że zanim rzucisz się w wir pracy twórczej sprawdź lepiej ustawę regulującą branżę Twojego klienta.

A nuż coś tam napisali o reklamie…

 

*****

Zobacz także:

Podziękowania dla:

Jeżeli chcesz skorzystać z pomocy prawnej, zapraszam Cię do kontaktu:

tel.: +48 607 610 718e-mail: bartosz@gajekpartnerzy.pl

umów bezpłatną konsultację | sklep ze wzorami umów

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez GAJEK PARTNERZY ADWOKACI I RADCOWIE PRAWNI SPÓŁKA PARTNERSKA Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności

Administratorem danych osobowych jest GAJEK PARTNERZY ADWOKACI I RADCOWIE PRAWNI SPÓŁKA PARTNERSKA z siedzibą w Krakowie.

Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem bartosz@gajekpartnerzy.pl.

Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: