adwokat Bartosz Gajek

⛑️ główny ratownik

Jako adwokat pomagam kreatywnym rozwiązać problemy z jakimi borykają się ich agencje marketingowe. Przeczytasz tutaj jak uniknąć błędów popełnianych w Twojej branży – tych najczęstszych i… tych najbardziej kosztowych. Podpowiem Ci jak umowy mogą chronić efekty Twojej pracy i jak zadbać o to, żeby zawsze działały na Twoją korzyść. Wreszcie poradzę Ci jak porozumieć się z trudnym klientem (TYM który spędza Ci sen z powiek), a gdy wszystko inne zawiedzie – jak skutecznie dochodzić swoich praw przed sądem...
[Więcej >>>]

Umów bezpłatną konsultację

Sklep z umowami

Czy agencja może „współtworzyć” treści ze sztuczną inteligencją?

Bartosz13 października 20232 komentarze

AI copywriterDla gieldatekstow.ai napisałem krótki tekst o dotyczący ludzkiego wkładu w treści wygenerowane przez AI.

To jest rozwinięcie tematu, który poruszyłem już na blogu.

Otóż o ile „utwory” wygenerowane przez sztuczną inteligencję nie będą chronione prawem autorskim to już ludzi wkład może doprowadzić do powstania treści chronionych.

Z przykrością muszę jednak stwierdzić, że obowiązujące przepisy muszą być baaaardzo mocno „naginane” do nowej rzeczywistości w której sztuczna inteligencja jest faktem.

W zeszłym tygodniu uczestniczyłem II Ogólnopolskiej Konferencji Prawa Autorskiego
im. Profesor Elżbiety Traple, której przedmiotem były właśnie zagadnienia prawno-autorskie związane z AI.

Słuchając innych prawników (zarówno praktyków jak i naukowców) widzę, że konsensus jest taki, że potrzebne będą zupełnie nowe regulacje prawne. Ja również się z tym zgadzam. Nowa rzeczywistość wymaga nowych rozwiązań.

A póki co musimy wszyscy „rzeźbić” w starych przepisach i starać się „wykrzesać” z nich coś sensownego 😃.

Jak? Przeczytaj tutaj!

Potrzebujesz sprawdzonego wzoru umowy?Umowa o pozycjonowanie wizytówki goolge moja firma

Zobacz także:

Podziękowania dla:

  • Photo by Alex Knight on Unsplash

W czym mogę Ci pomóc?

Na blogu jest wiele artykułów, w których dzielę się swoją wiedzą bezpłatnie.

Jeżeli potrzebujesz indywidualnej płatnej pomocy prawnej, to zapraszam Cię do kontaktu.

Przedstaw mi swój problem, a ja zaproponuję, co możemy wspólnie w tej sprawie zrobić i ile będzie kosztować moja praca.

Bartosz Gajek

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez GAJEK PARTNERZY ADWOKACI I RADCOWIE PRAWNI SPÓŁKA PARTNERSKA w celu obsługi przesłanego zapytania. Szczegóły: polityka prywatności.

    { 2 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }

    Błażej Sarzalski 23 października, 2023 o 13:42

    Chętnie bym poczytał o jeszcze jednej kwestii, a mianowicie – co w sytuacji, gdy to AI narusza prawa autorskie i kto ponosi za to odpowiedzialność. Wcale nie jest to pytanie od rzeczy, bo najnowszy model GPT-4 można karmić wprost danymi z internetu, w tym konkretnymi stronami internetowymi, aby stworzył, w mniej lub bardziej kreatywny sposób, teksty na podstawie takich danych. W mojej ocenie ryzyko naruszenia praw autorskich jest bardzo duże, natomiast odpowiedzialność bardzo rozmyta…

    Odpowiedz

    Bartosz Gajek 24 października, 2023 o 13:42

    Witam

    O odpowiedzialności wspomniałem tutaj: https://naratunekkreatywnym.pl/prawa-autorskie-sztuczna-inteligencja-agencja-marketingowa/

    Natomiast w zeszłym miesiącu w USA 17 różnych autów (w tym znany z „Gry o Tron” George R.R. Martin) pozwali właściciela ChataGTP. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

    Odpowiedz

    Dodaj komentarz

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez GAJEK PARTNERZY ADWOKACI I RADCOWIE PRAWNI SPÓŁKA PARTNERSKA w celu obsługi komentarzy. Szczegóły: polityka prywatności.
    Chcesz zgłosić nielegalne treści? Szczegóły: regulamin treści.

    Poprzedni wpis:

    Następny wpis: