fbpx

Bartosz Gajek

adwokat

Jako adwokat pomagam kreatywnym rozwiązać problemy z jakimi borykają się ich agencje marketingowe. Przeczytasz tutaj jak uniknąć błędów popełnianych w Twojej branży – tych najczęstszych i… tych najbardziej kosztowych. Podpowiem Ci jak umowy mogą chronić efekty Twojej pracy i jak zadbać o to, żeby zawsze działały na Twoją korzyść. Wreszcie poradzę Ci jak porozumieć się z trudnym klientem (TYM który spędza Ci sen z powiek), a gdy wszystko inne zawiedzie – jak skutecznie dochodzić swoich praw przed sądem...
[Więcej >>>]

Sklep z umowami

Gdy agencja kreatywna otrzymuje wypowiedzenie umowy terminowej…

Bartosz Gajek29 lipca 2021Komentarze (0)

wypowiedzenie umowy terminowejI pomyśleć, że jeszcze wczoraj z dumą oznajmiłeś załodze: MAMY TO!

Udało Ci się dopiąć ważną umowę i wtedy wręcz tryskałeś energią.

Bo i powód do radości był nie byle jaki: prestiżowy klient, fajne zlecenie no i na bite sześć miesięcy.

Fajnie? No fajnie 😃.

Tyle, że teraz pochylasz się z poranną kawką nad e-mailem od klienta, w który ten obficie zapewnia Cię, że współpraca z Twoją agencją to czysta przyjemność…

ALE.. (bo zawsze jest jakieś “ale”).

Po wszystkich tych uprzejmościach i komplementach na koniec maila otrzymujesz komunikat, że “niestety ze względów biznesowych musimy się rozstać“.

Trudno to potraktować inaczej niż … wypowiedzenie umowy terminowej przez klienta.

Tylko czy to jest możliwe? I jak się w ogóle w takiej sytuacji zachować?

Wypowiedzenie umowy terminowej czyli jej zerwanie

Zdarza się, że klienci agencji podejmują próbę wyjścia z umowy metodą “a’la brute force“.

Na moim blogu wielokrotnie wypowiadałem się o tym, że nie ma czegoś takiego jak “zerwanie umowy”.

Jasne, jeżeli klient zmieni Ci hasła dostępowe do menadżera firmy na facebooku i przestanie odbierać telefony to w potocznym rozumieniu “zerwał umowę”.

Ale z prawnego punktu widzenia umowa absolutnie nadal obowiązuje i żadne zabiegi typu nieodpisywanie na e-maile tego nie zmienią.

Zresztą tak na zdrowy rozsądek: co by się stało gdybyś postanowił “zerwać umowę” z operatorem telefonii komórkowej?

Wyobraź sobie, że wyciągasz kartę z telefonu, telefon pakujesz do paczki, a paczkę nadajesz na adres siedziby operatora z krótką notką: “dzięki, ale nie dzięki”.

Jak dalej potoczyłby się Twoje abonenckie losy? 😉

Otóż miesiąc w miesiąc w Twojej skrzynce na listy nadal lądowałby faktura, a niedługo zapewnie do drzwi agencji zapukałby także …komornik.

Umowa o świadczenie obsługi social media i umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych z prawnego punktu widzenia niczym się nie różnią.

Wypowiedzenie umowy terminowej, a jego (bez)skuteczność

Drugim, znacznie częstszym przypadkiem są klienci, którzy będą chcieli złożyć wypowiedzenie umowy terminowej w sposób, w ich ocenie, zgodny z prawem.

Wtedy widuję oświadczenia, w których treści klienci powołują się na “zwyczajowy miesięczny termin wypowiedzenia” albo w ogóle nie wskazują jakiejkolwiek podstawy prawnej.

Być może ktoś wychodzi z założenia, że jakiekolwiek wypowiedzenie jest lepsze niż jego brak.

Tego nie wiem, ale wiem na pewno, że takie działanie klienta jest bezskuteczne.

Czyli owszem, wypowiedzenie umowy terminowej dotarło do Twojej agencji marketingowej, ale nie wywarło żadnych skutków prawnych.

Oznacza to, że pomimo przesłania Ci oświadczenia umowa nadal istnieje, jest ważna, obowiązuje i nie zanosi się żeby to się zmieniło 😉.

Co możesz zaoferować klientowi żeby “wilk był syty i owca cała”

W pierwszym przypadku czyli “zerwania umowy” (i wyłączenia telefonu) osobiście wyznaję zasadę “zero tolerancji” dla
Januszy biznesu.

Tutaj wyjścia masz dwa:

W drugim przypadku, czyli podjęcia przez klienta bezskutecznej próby wypowiedzenia umowy, uważam że zawsze warto rozmawiać.

Być może klient znalazł się w trudnej, ale przejściowej sytuacji biznesowej i dobrym wyjściem byłoby czasowe zawieszenie umowy.

Wtedy klient może złapać oddech i w trudnym momencie ciąć koszty, a Ty masz pewność że niedługo wrócicie do współpracy na dotychczasowych warunkach.

Potrzebujesz sprawdzonego wzoru umowy?

umowa o obsługę social media

Brak czasu na czytanie?

Chcesz otrzymywać dodatkowe materiały i aktualizacje?

Zobacz także:

  • Zerwanie umowy – dlaczego umowy z Twoją Agencją Kreatywną nie można tak po prostu “zerwać” i ile to może klienta kosztować
  • Odstąpienie czy wypowiedzenie umowy – jaka jest różnica między odstąpieniem a wypowiedzeniem i kiedy masz je stosować.

Podziękowania dla:

 

 

Jeżeli chcesz skorzystać z pomocy prawnej, zapraszam Cię do kontaktu:

tel.: +48 607 610 718e-mail: bartosz@gajekpartnerzy.pl

umów bezpłatną konsultację | sklep ze wzorami umów

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez GAJEK PARTNERZY ADWOKACI I RADCOWIE PRAWNI SPÓŁKA PARTNERSKA Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności

Administratorem danych osobowych jest GAJEK PARTNERZY ADWOKACI I RADCOWIE PRAWNI SPÓŁKA PARTNERSKA z siedzibą w Krakowie.

Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem bartosz@gajekpartnerzy.pl.

Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: