fbpx

Bartosz Gajek

adwokat

Jako adwokat pomagam kreatywnym rozwiązać problemy z jakimi borykają się ich agencje marketingowe. Przeczytasz tutaj jak uniknąć błędów popełnianych w Twojej branży – tych najczęstszych i… tych najbardziej kosztowych. Podpowiem Ci jak umowy mogą chronić efekty Twojej pracy i jak zadbać o to, żeby zawsze działały na Twoją korzyść. Wreszcie poradzę Ci jak porozumieć się z trudnym klientem (TYM który spędza Ci sen z powiek), a gdy wszystko inne zawiedzie – jak skutecznie dochodzić swoich praw przed sądem...
[Więcej >>>]

Sklep z umowami

Checklista do umowy dla agencji reklamowej

Bartosz Gajek04 lipca 2019Komentarze (0)

checklista do umowyUwielbiam wszelkiego rodzaju listy kontrolne.

Tzw. check-listy wykorzystuje się zarówno w firmach jak i na salach operacyjnych.

Ja z powodzeniem stosuje je w mojej praktyce adwokackiej i wielokrotnie już przekonałem się o ich zaletach.

Ba, nawet kilkukrotnie uratowały mi już skórę, bo mogłem zaliczyć naprawdę dużą wpadkę.

I do tego głupią!

Właśnie to jest kluczowa kwestia, którą Atul Gawande porusza swojej książce “The Checklist Manifesto: How to Get Things Right”.

“Wierzymy, że nasza praca jest zbyt skomplikowana, aby ująć ją na liście kontrolnej. A głupio jest robić listę dla oczywistości. Tymczasem listy kontrolne są jak siatka kognitywna – mogą uchronić nawet doświadczonych przed pomyłkami, zwłaszcza prostymi” (trochę parafrazuję tu autora, ale generalnie taki jest główny przekaz 😁)

Dlatego uważam, że Ty też powinieneś stosować listy kontrolne.

A przynajmniej wspomagać się nimi przy zawieraniu umów.

Możesz powiedzieć:

“Lista kontrolna nie jest mi potrzebna. Przecież wiem co mam w umowie, po to mam wzór”

Tutaj muszę zaprotestować 😁.

Po pierwsze projekt umowy może narzucić klient. I wtedy w Twoje ręce wpada umowa, którą pierwszy raz widzisz na oczy.

Po drugie negocjacje Twojej umowy często pewnie wyglądają tak, że przesyłacie sobie z klientem e-mailem poprawki.

Tu ktoś coś zaznaczy na zielono, tam na czerwono, coś ktoś usunie, podkreśli i doda komentarz?

Opcja “śledź zmiany”? Raz jest, a raz jej nie ma.

Na koniec powstaje taki “zlepek” różnych pomysłów i koncepcji.

Ciągle jesteś pewien, że to jest Twoja umowa?

Zakładam, że Cię przekonałem 😉 więc przejdźmy do sedna.

Checklista nie zwalnia od myślenia

Na początek bardzo ważne zastrzeżenie: listy kontrolne mają wspomagać Twoje myślenie, a nie Cię w nim zastępować.

Na mojej liście umieszczam zawsze krytyczne kwestie. Takie których przeoczenie może wyrządzić naprawdę wiele szkód.

Może się wydawać, że o takich “mission critical” się nie zapomina, ale zapomnieć można naprawdę o wszystkim 😃.

Lepiej niech nie będą to te krytyczne tematy.

Możesz też popaść w drugą skrajność i za mało polegać na liście kontrolnej.

Niby tę listę masz, niby na nią zerknąłeś, ale tak naprawdę to leży się kurzy. Taki kwiatek do kożucha 😁.

Polecam więc złoty środek: czytaj umowę w skupieniu, a potem weryfikuj czy punkty ujęte na liście znajdują się w umowie.

Poniższa lista ma charakter uniwersalny i powinna się sprawdzić przy zawieraniu większości umów w branży kreatywnej.

Kolejność punktów odpowiada kolejności w jakiej zazwyczaj pojawiają się one (lub powinny się pojawić) w umowie.

✅ Checklista do umowy dla agencji reklamowej

Potrzebujesz checklisty w wersji pdf?

Chcesz porozmawiać o Twojej sprawie?

 

Umów bezpłatną konsultację

Potrzebujesz sprawdzonego wzoru umowy?wzór umowy agencja reklamowa pdf

Chcesz otrzymywać dodatkowe materiały i aktualizacje?

Brak czasu na czytanie?

*****

Zobacz także:

  • Jaka powinna być umowa – dlaczego kontrakty warto pisać “łopatologiczne” tak, aby były one czytelne i zrozumiałe także dla innych osób niezaangażowanych w projekt.
  • Zerwanie umowy – dlaczego umowy z Twoją Agencją Kreatywną nie można tak po prostu “zerwać” i ile to może klienta kosztować

Podziękowania dla:

 

Jeżeli chcesz skorzystać z pomocy prawnej, zapraszam Cię do kontaktu:

tel.: +48 607 610 718e-mail: bartosz@gajekpartnerzy.pl

umów bezpłatną konsultację | sklep ze wzorami umów

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez GAJEK PARTNERZY ADWOKACI I RADCOWIE PRAWNI SPÓŁKA PARTNERSKA Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności

Administratorem danych osobowych jest GAJEK PARTNERZY ADWOKACI I RADCOWIE PRAWNI SPÓŁKA PARTNERSKA z siedzibą w Krakowie.

Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem bartosz@gajekpartnerzy.pl.

Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: