Bartosz Gajek

adwokat

Jako adwokat pomagam kreatywnym rozwiązać problemy z jakimi borykają się ich agencje marketingowe. Przeczytasz tutaj jak uniknąć błędów popełnianych w Twojej branży – tych najczęstszych i… tych najbardziej kosztowych. Podpowiem Ci jak umowy mogą chronić efekty Twojej pracy i jak zadbać o to, żeby zawsze działały na Twoją korzyść. Wreszcie poradzę Ci jak porozumieć się z trudnym klientem (TYM który spędza Ci sen z powiek), a gdy wszystko inne zawiedzie – jak skutecznie dochodzić swoich praw przed sądem...
[Więcej >>>]

Umów bezpłatną konsultację

Sklep z umowami

Wykorzystanie wizerunku pracownika w celach marketingowych – rozmowa z Julitą Dąbrowską

Bartosz Gajek26 października 2020Komentarze (0)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Bartosz Gajek (@gajekbartosz) on

Wspólnie z Panią Julitą Dąbrowską, specjalistką z zakresu employer brandingu, miałem okazję przeprowadzić rozmowę na tematy „okołopracownicze”.

Rozmawialiśmy o sprawach, o których wielokrotnie już pisałem na blogu, ale warto było je sobie odświeżyć.

Po pierwsze pracownicze prawa autorskie to nie przelewki.

Nie wystarczy, że pracownik w potocznym rozumieniu „napisze coś w pracy” żeby pracodawca od razu stał się właścicielem tego utworu.

Na blogu pisałem już o „kejsie” praktykantki w agencji reklamowej, która stworzyła coś co akurat wpadło Panu prezesowi w oko.

Tyle, że stworzenie estetycznej grafiki nijak miało się do zakresu zadań (obowiązków) tego pracownika.

Dlatego agencja nie nabyła praw autorskich do tego utworu i koniecznym było zawarcie ugody.

Po drugie bezprawne wykorzystanie wizerunku pracownika w celach marketingowych to proszenie się o spore kłopoty.

To, że teraz uczestniczy w Twoim projekcie reklamowym nie oznacza, że w przyszłości nie zmieni zdania.

Warto o tym pomyśleć zanim na materiały reklamowe z udziałem pracownika zostaną wydane dziesiątki tysięcy złotych.

Tymczasem uzyskanie zgody na wykorzystanie wizerunku wcale nie wymaga wiele zachodu.

Czasem wystarczy tylko, że pracownik uśmiechnie się do kamery i wypowie magiczną formułkę:

„wyrażam zgodę na rozpowszechnianie mojego wizerunku”

Na koniec wracamy też do „studni bez dna” czyli praw autorskich w social mediach.

Zapraszam to wysłuchania rozmowy 😃.

Potrzebujesz sprawdzonego wzoru umowy?

umowa o wykorzystanie wizerunku

Zobacz także:

Podziękowania dla:

W czym mogę Ci pomóc?

Na blogu jest wiele artykułów, w których dzielę się swoją wiedzą bezpłatnie.

Jeżeli potrzebujesz indywidualnej płatnej pomocy prawnej, to zapraszam Cię do kontaktu.

Przedstaw mi swój problem, a ja zaproponuję, co możemy wspólnie w tej sprawie zrobić i ile będzie kosztować moja praca.

Bartosz Gajek

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez GAJEK PARTNERZY ADWOKACI I RADCOWIE PRAWNI SPÓŁKA PARTNERSKA w celu obsługi przesłanego zapytania. Szczegóły: polityka prywatności.

    { 0 komentarze… dodaj teraz swój }

    Dodaj komentarz

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez GAJEK PARTNERZY ADWOKACI I RADCOWIE PRAWNI SPÓŁKA PARTNERSKA w celu obsługi komentarzy. Szczegóły: polityka prywatności.

    Poprzedni wpis:

    Następny wpis: