Na nowymarketing.pl opublikowany został mój artykuł „Jak nowa ustawa o wyrobach medycznych wpłynie na marketing gabinetów kosmetycznych„.
O zasadach reklamy zawartych w „starej” ustawie o wyrobach medycznych i jej projektowanym zamienniku pisałem już kilkukrotnie.
Tym razem analizuję dość niepozorny art. 55 projektu, który tworzy nowe obostrzenia dla osób wykonujących działalność gospodarczą lub zawodową, które z kolei wykorzystują wyrób medyczny do świadczenia usług.
Przykład?
Gabinety kosmetyczne przy wykonywaniu zabiegów stosują cały „arsenał” takich wyrobów medycznych.
Z tej oto przyczyny marketing gabinetów kosmetycznych będzie musiał zostać dostosowany do wymogów rozdziału 12 ustawy o wyrobach medycznych.
Więcej informacji uzyskasz na nowymarketing.pl
Brak czasu na czytanie?
Zobacz także:
- Obostrzenia w marketingu medycznym – Białe kitle już nie dla reklamy. Nadchodzące zmiany w marketingu medycznym dotkną nie tylko przedstawicieli zawodów medycznych, ale także…aktorów.
- Kodeks Etyki Reklamy – to branżowy konsensus, który staje się dobrym obyczajem. A w sądzie dobry obyczaj jest tak samo ważny jak twardy przepis ustawy.
{ 2 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }
Panie Mecenasie, mnie bardzo interesują dalsze losy tego projektu w zakresie, w jakim odnoszą się wprost do „influencerów”. Projekt mówi, że opinie kierowane przez użytkowników wyrobów do publicznej wiadomości, stanowią reklamę wyrobów medycznych, jeżeli ci użytkownicy otrzymują z tego tytułu korzyści. Objęcie ustawą wprost influencerów byłoby dość dużą nowością w polskim prawie.
Tak jak wspomniałem ustawa idzie z „duchem” czasów 😃