W zeszłym tygodniu na portalu nowymarketing.pl ukazał się mój artykuł „Nadchodzi rewolucja w reklamie wyrobów medycznych. Kary mogą sięgnąć nawet 2.000.000 zł!”
Pisząc o rewolucji w reklamie naprawdę nie przesadzałem. Kroi się coś grubego.
Sprawcą całego zamieszania jest nowa ustawa o wyrobach medycznych, której projekt trafił właśnie do konsultacji społecznych.
Nowa ustawa? A dopiero co rozmawiałem z Katarzyną Kroner na temat zasad promocji i reklamy wyrobów medycznych „po staremu”.
Cóż zmianę prawa wymusiła Unia Europejska, a nowa ustawa o wyrobach medycznych służy dostosowaniu obowiązującego porządku prawnego do dwóch aktów Parlamentu Europejskiego i Rady (UE): rozporządzenia 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych i rozporządzenia 2017/746 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro.
Przy tej okazji nasza rodzima ustawa otrzymała cały rozdział poświęcony reklamie.
Projektowane przepisy drobiazgowo i pieczołowicie określają co wolno a czego nie przy reklamie wspomnianych produktów.
Jak te zasady będą egzekwowane?
Co pomocą pieniężnych kar administracyjnych. Takich do 2.000.000 zł 😳.
Z podsumowaniem nowych zasad reklamy możesz zapoznać się w moim artykule lub w dzisiejszym odcinku podcastu.
Potrzebujesz sprawdzonego wzoru umowy?
Brak czasu na czytanie?
Zobacz także:
- Reklama i promocja wyrobów medycznych – co w takiej reklamie wolno, czego nie powinno się robić, a czego unikać jak ognia. Rozmowa z radcą prawnym Katarzyną Kroner.
- Reklamowanie wyrobu medycznego przez influencera – Influencer tworzy treści, w których recenzuje wyroby medyczne? Najpewniej jest to reklama wyrobu medycznego i musi spełniać szereg wymogów.
Podziękowania dla:
- Photo by Abby Anaday on Unsplash
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }