Bartosz Gajek

adwokat

Jako adwokat pomagam kreatywnym rozwiązać problemy z jakimi borykają się ich agencje marketingowe. Przeczytasz tutaj jak uniknąć błędów popełnianych w Twojej branży – tych najczęstszych i… tych najbardziej kosztowych. Podpowiem Ci jak umowy mogą chronić efekty Twojej pracy i jak zadbać o to, żeby zawsze działały na Twoją korzyść. Wreszcie poradzę Ci jak porozumieć się z trudnym klientem (TYM który spędza Ci sen z powiek), a gdy wszystko inne zawiedzie – jak skutecznie dochodzić swoich praw przed sądem...
[Więcej >>>]

Zacznij tutaj

Agencja Reklamowa i RODO – zasada przejrzystości wielką szansą dla branży kreatywnej

Bartosz Gajek26 marca 2018Komentarze (0)

agencja reklamowa rodo zasada przejrzystościWokół RODO narosło już wiele mitów. Kary mają być drakońskie, przepisy skomplikowane, a nasz rodzimy ustawodawca zdaje się zostawiać nową ustawę o ochronie danych osobowych na ostatnią chwilę. Do tego też dochodzi generalnie nadprodukcja przepisów i trudno dziwić się, że co raz to nowe  wynalazki prawne kojarzą się tylko ze “ścianami tekstu” jakie pokonać muszą konsumenci, aby kupić coś w Internecie.

RODO jest inne.

Przede wszystkim już w pierwszych kilku punktach rozporządzenia położono przysłowiową kawę na ławę:

Postęp technologiczny jest tak duży, że dotychczasowe przepisy zostały w Internetowym odpowiedniku epoki kamienia łupanego😃. Czyli RODO chce dogonić rzeczywistość zamiast podejmować z góry skazaną na porażkę próbę tworzenia jej alternatywnej wersji.

Cel ambitny, ale czym unijny ustawodawca zamierza go osiągnąć?

Pisać ludzkim językiem czyli zasada przejrzystości

Nowe prawo nie będzie wymagać od Ciebie, abyś tworząc stronę lub lading page’a dla klienta obowiązkowo musiał “naszpikować” je wyciągami z przepisów RODO. Nikt tego przecież nie czyta! Dlatego właśnie wszelkie informacje i komunikaty związane z przetwarzaniem danych osobowych będą musiały być być łatwo dostępne, zrozumiałe i napisane prostym językiem.

Zauważ, że nie chodzi o to żebyś tworząc content, kolokwialnie rzecz ujmując, napisał dokładnie to co w RODO tylko trochę inaczej. Wręcz przeciwnie! Dopóki w swoim przekazie umieścisz niezbędne, wymagane przez RODO elementy (np: wskażesz tożsamość administratora) będziesz mógł go tak zredagować, żeby stanowił naturalny element Twojego projektu. Koniec z sytuacjami, w których najbardziej przemyślane i “dopieszczone” teksty przeplatają się z olbrzymią ilością cytowanych lub parafrazowanych przepisów.  Przejrzyście i zrozumiale nie oznacza, że nudnie!

Wizualizacja pouczeń

RODO przewiduje, że zasada przejrzystości może być wspomagana przez… wizualizację. Oznacza to dla Ciebie jako twórcy zachętę, aby uczynić pouczenia ciekawymi, atrakcyjnymi wizualnie. Film, animacja czy chociażby prosta grafika mogą sprawić, że użytkownik bardziej zainteresuje się przysługującymi mu prawami (już chociażby z uwagi na samą formę ich przekazu), a dla Ciebie jest to nowe pole do popisu.

*****

Podziękowania dla:

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez GAJEK PARTNERZY ADWOKACI I RADCOWIE PRAWNI SPÓŁKA PARTNERSKA Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności

Administratorem danych osobowych jest GAJEK PARTNERZY ADWOKACI I RADCOWIE PRAWNI SPÓŁKA PARTNERSKA z siedzibą w Krakowie.

Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem bartosz@gajekpartnerzy.pl.

Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: