Na nowymarketing.pl ukazał się właśnie mój artykuł o nowych regulacjach mających wpływ na branże kreatywną.
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1150, bo to o nim mowa, już w lipcu dokona prawnego „przetasowania” zasad korzystania z wyszukiwarek i platform ecommercowych.
Co się zmieni?
Cynik pewnie powie „nic” 😉.
Ale w kwestiach prawnych regulacji m.in. wyszukiwarek rozporządzenie (UE) 2019/1150 to będzie mała rewolucja.
➡️ Jasne zasady przyznawania użytkownikom biznesowym określonej pozycji w wynikach wyszukiwania
➡️ Wyszukiwarka z pewnych powodów traktuje inny biznes lepiej? „Kawa na ławę” dlaczego i … za ile 😉.
➡️ Nasze konto zostaje zablokowane? Mamy prawo uzyskać informację z jakiego powodu i wnieść wewnętrzną skargę
➡️ Pojawią się mediatorzy i możliwość sądowej kontroli regulaminów dla użytkowników biznesowych
..i wiele innych.
A co z reklamą? 🤔
Rozporządzenie nie będzie miało zastosowania do narzędzi do zamieszczania reklamy internetowej i zarządzania nią (narzędzi adserwerowych).
Ciekawostką jest to, że rozporządzenie o „pozycjonowaniu” mówi jako o „plasowaniu”.
A więc teraz zamiast „pozycjonerów” będziemy mieć „plasowaczy”? 😉
Artykuł możesz przeczytać tutaj.
Potrzebujesz sprawdzonego wzoru umowy?
Brak czasu na czytanie?
Zobacz także:
- Zasada przejrzystości w RODO – jak zasada przejrzystości pozwala tworzyć lepszy content, który jest zgodny z RODO
- RODO dla marketingowca – dlaczego warto przeczytać samo RODO, a nie dziesiątki artykułów na temat RODO.
Podziękowania dla:
- Photo by Austin Distel on Unsplash
{ 1 komentarz… przeczytaj go poniżej albo dodaj swój }
Późno tu trafiłem, a szczerze mówiąc, nie słyszałem o tych zmianach dla sklepów internetowych. Dobrze wiedzieć.