Na koniec września Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował obszerny dokument „Rekomendacje Prezesa UOKiK dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych„.
Myślę, że nie uznasz tego za „spoilerowanie” Ci publikacji UOKiK jeżeli uchylę Ci tutaj rąbka tajemnicy i powiem, że dokument dotyczy tego jak… oznaczać treści reklamowe w mediach społecznościowych 😉.
A gdybyś nadal odczuwał niedosyt informacji to odsyłam Cię do oficjalnego FAQ, gdzie urząd rozwija temat.
I chociaż „Rekomendacje” są przepełnione różnymi zaleceniami co do technikaliów reklamowych i operowania hashtagami to w temacie prawa są raczej… oszczędne.
Dlatego z przyjemnością przyjąłem zaproszenie kanału Kaizen Ads i dzięki uprzejmości Klaudii Białas miałem okazję porozmawiać trochę o prawnych aspektach influencer marketingu.
Omówiliśmy wytyczne UOKiK i ustawowe podstawy do ich wydania, a także dlaczego influencerzy współpracujący z markami oraz agencjami powinni zadbać o umowy.
Potrzebujesz sprawdzonego wzoru umowy?
Zobacz także:
- Influencerka działajaca przez agenta – Influencerka chce podpisać umowę z agencją influencer marketingową, ale podpis ma złożyć jej agent? Uważaj tutaj na jeden, krytyczny błąd!
- Reklamowanie wyrobu medycznego przez influencera – Influencer tworzy treści, w których recenzuje wyroby medyczne? Najpewniej jest to reklama wyrobu medycznego i musi spełniać szereg wymogów.
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }