Zupełnie jak w ubiegłym roku tym razem również na nowymarketing.pl miałem okazję trochę podsumować i trochę powieszczyć.
A o czym?
O ano prawie reklamy i marketingu, ma się rozumieć 😁.
Troszkę było o COVIDZIE, no ale MUSIAŁO, bo to podsumowanie 2020 więc jakże o nim nie powiedzieć.
Bo reklamodawcy bardzo odpowiedzialnie korzystali z motywu COVID-19. Bardzo.
Też trochę było o tych sławetnych sądach ds. ochrony własności intelektualnej.
A te ruszyły. Przyznam się bez bicia, że w projekt powątpiewałem, a tu proszę – ruszyły!!!
Troszkę też odpowiedziałem jak to Unia bierze pod ochronę użytkowników biznesowych wszelkich platform e-commerce, app storów, wyszukiwarek oraz mediów społecznościowych. Mowa o Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1150.
Gdy zastanawiałem się na 2021 to nie mogłem pominąć projektowanego właśnie prawa telekomunikacyjnego, które kompleksowo ureguluje zasady prowadzenia marketingu bezpośredniego.
Druga kwestia to ochrona najmłodszych przed reklamami „śmieciowego jedzenia”. Tę lukę w prawie najpierw załatał branżowy akt samoregulacji, a następnie (znowu) zmiany w sprawie wymusił Parlament Europejski. W rezultacie nasz ustawodawca w pocie czoła pracuje nad dużą zmianą ustawy o radiofonii i telewizji oraz ustawy o kinematografii.
W artykule „Prawo na przełomie 2020/2021” (tutaj cz.1 a tu cz.2) również z moi koledzy i koleżanki prawnicy dzielą się ciekawymi przemyśleniami więc tym bardziej zapraszam do obszernej lektury 😃.
Potrzebujesz sprawdzonego wzoru umowy?
Brak czasu na czytanie?
Zobacz także:
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1150 już 12 lipca dokona prawnego „przetasowania” zasad korzystania z wyszukiwarek – nowymarketing.pl
- “Marketing bezpośredni na celowniku nowego prawa komunikacji elektronicznej” – nowymarketing.pl
Podziękowania dla:
- Photo by Kelly Sikkema on Unsplash
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }