adwokat Bartosz Gajek

⛑️ główny ratownik

Jako adwokat pomagam kreatywnym rozwiązać problemy z jakimi borykają się ich agencje marketingowe. Przeczytasz tutaj jak uniknąć błędów popełnianych w Twojej branży – tych najczęstszych i… tych najbardziej kosztowych. Podpowiem Ci jak umowy mogą chronić efekty Twojej pracy i jak zadbać o to, żeby zawsze działały na Twoją korzyść. Wreszcie poradzę Ci jak porozumieć się z trudnym klientem (TYM który spędza Ci sen z powiek), a gdy wszystko inne zawiedzie – jak skutecznie dochodzić swoich praw przed sądem...
[Więcej >>>]

Umów bezpłatną konsultację

Sklep z umowami

Nowe prawo komunikacji elektronicznej kompleksowo ureguluje marketing bezpośredni

Bartosz18 października 20202 komentarze

prawo komunikacji elektronicznejNa nowymarketing.pl pojawił się mój nowy artykuł …o nowym prawie marketingu.

Zdecydowanie dużo tych nowości 😉.

Wspomnianą nowinką w regulacjach marketingu bezpośredniego będzie uchylenie starej ustawy o prawie telekomunikacyjnym, która swoją „służbę” pełniła nieprzerwanie od 2004 roku.

Co ją zastąpi?

Nowe prawo komunikacji elektronicznej!

Zmiany, jak to zazwyczaj u nas bywa, wymusiła konieczność dostosowania polskiego porządku prawnego do wymogów unijnej dyrektywy (UE) 2018/1972 ustanawiającej Europejski kodeks łączności elektronicznej.

Przy tej okazji Ministerstwo Cyfryzacji postanowiło wreszcie przeciąć wszelkie spekulacje jakie narosły wokół prawa marketingu.

Chodzi o pewien prawny konflikt pomiędzy obowiązującymi jeszcze art. 172 prawa telekomunikacyjnego i art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Projektowane prawo komunikacji elektronicznej wprowadza jeden art. 360, który kompleksowo reguluje takie narzędzia promocji jak „wszelkie e-maile z ofertami, „cold calling”, czy SMSy i MMSy.

Tradycyjnie już cała ustawa „podlana jest gęstym sosem kar pieniężnych” za jej naruszanie 😁.

Zapraszam do zapoznania się z całym moim artykułem „Marketing bezpośredni na celowniku nowego prawa komunikacji elektronicznej”.

Potrzebujesz sprawdzonego wzoru umowy?

Porozumienie o zachowaniu poufności pomysłów reklamowych

Brak czasu na czytanie?

Zobacz także:

  • Kary administracyjne w RODO – jakie są zasady nakładania kar administracyjnych za naruszenie RODO (i dlaczego nie są takie straszne jak wszyscy mówią).
  • RODO dla marketingowca – dlaczego warto przeczytać samo RODO, a nie dziesiątki artykułów na temat RODO.

Podziękowania dla:

  • Photo by Diggity Marketing

W czym mogę Ci pomóc?

Na blogu jest wiele artykułów, w których dzielę się swoją wiedzą bezpłatnie.

Jeżeli potrzebujesz indywidualnej płatnej pomocy prawnej, to zapraszam Cię do kontaktu.

Przedstaw mi swój problem, a ja zaproponuję, co możemy wspólnie w tej sprawie zrobić i ile będzie kosztować moja praca.

Bartosz Gajek

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez GAJEK PARTNERZY ADWOKACI I RADCOWIE PRAWNI SPÓŁKA PARTNERSKA w celu obsługi przesłanego zapytania. Szczegóły: polityka prywatności.

    { 2 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }

    Jacek 1 stycznia, 2023 o 14:13

    Witam Mam pytanie.Czy sporządza Pan skargi kasacyjne do N.S.A. art.172 prawa telekomunikacyjnego?Interesuje mnie jak najniższa cena.

    Odpowiedz

    Bartosz Gajek 1 stycznia, 2023 o 18:18

    Dziękuję za kontakt Panie Jacku

    Niestety nie zajmuję się takimi sprawami.

    Odpowiedz

    Dodaj komentarz

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez GAJEK PARTNERZY ADWOKACI I RADCOWIE PRAWNI SPÓŁKA PARTNERSKA w celu obsługi komentarzy. Szczegóły: polityka prywatności.
    Chcesz zgłosić nielegalne treści? Szczegóły: regulamin treści.

    Poprzedni wpis:

    Następny wpis: