Na nowymarketing.pl pojawił się mój nowy artykuł …o nowym prawie marketingu.
Zdecydowanie dużo tych nowości 😉.
Wspomnianą nowinką w regulacjach marketingu bezpośredniego będzie uchylenie starej ustawy o prawie telekomunikacyjnym, która swoją „służbę” pełniła nieprzerwanie od 2004 roku.
Co ją zastąpi?
Nowe prawo komunikacji elektronicznej!
Zmiany, jak to zazwyczaj u nas bywa, wymusiła konieczność dostosowania polskiego porządku prawnego do wymogów unijnej dyrektywy (UE) 2018/1972 ustanawiającej Europejski kodeks łączności elektronicznej.
Przy tej okazji Ministerstwo Cyfryzacji postanowiło wreszcie przeciąć wszelkie spekulacje jakie narosły wokół prawa marketingu.
Chodzi o pewien prawny konflikt pomiędzy obowiązującymi jeszcze art. 172 prawa telekomunikacyjnego i art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Projektowane prawo komunikacji elektronicznej wprowadza jeden art. 360, który kompleksowo reguluje takie narzędzia promocji jak „wszelkie e-maile z ofertami, „cold calling”, czy SMSy i MMSy.
Tradycyjnie już cała ustawa „podlana jest gęstym sosem kar pieniężnych” za jej naruszanie 😁.
Zapraszam do zapoznania się z całym moim artykułem „Marketing bezpośredni na celowniku nowego prawa komunikacji elektronicznej”.
Potrzebujesz sprawdzonego wzoru umowy?
Brak czasu na czytanie?
Zobacz także:
- Kary administracyjne w RODO – jakie są zasady nakładania kar administracyjnych za naruszenie RODO (i dlaczego nie są takie straszne jak wszyscy mówią).
- RODO dla marketingowca – dlaczego warto przeczytać samo RODO, a nie dziesiątki artykułów na temat RODO.
Podziękowania dla:
- Photo by Diggity Marketing
{ 2 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }
Witam Mam pytanie.Czy sporządza Pan skargi kasacyjne do N.S.A. art.172 prawa telekomunikacyjnego?Interesuje mnie jak najniższa cena.
Dziękuję za kontakt Panie Jacku
Niestety nie zajmuję się takimi sprawami.