Na nowymarketing.pl ukazał się mój artykuł o projekcie ustawy tworzącym cztery super-sądy do spraw praw autorskich, znaków towarowych, reklamy i nieuczciwej konkurencji.
Nowością będzie wyodrębnienie spraw o ochronę dóbr osobistych ze względu na ich komercyjne wykorzystanie.
Na nowych przepisach to tutaj trafiłaby np: sprawa modelki, której wizerunek bezprawnie użyto na filiżankach.
Pomysł ciekawy, ale pod warunkiem, że do tych nowych jednostek faktycznie trafią tylko Ci sędziowie, którzy z prawem reklamy czy IP związali swoją przyszłość zawodową.
Ale, jeśli super sądy pozostaną super tylko na papierze, to nie zmieni się nic.
No prawie nic, bo pozew w sprawie praw autorskich w zamiast w najbliższym sądzie okręgowym będziesz musiał złożyć w dużo bardziej oddalonym spec-sądzie.
Artykuł możesz przeczytać tutaj.
Potrzebujesz sprawdzonego wzoru umowy?
Brak czasu na czytanie?
Zobacz także:
- Zezwolenie na wykorzystanie wizerunku w reklamie – Jeżeli można mówić o “reklamowym abecadle” to niewątpliwie literką “Z” jest w nim “zezwolenie na rozpowszechnianie wizerunku”. Co może oznaczać jego brak?
- Wizerunek w kontrowersyjnej reklamie – Chcesz uniknąć kłopotów? Zgoda na wykorzystanie wizerunku powinna również uwzględniać kontekst w jakim ów wizerunek będzie wykorzystany.
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }