View this post on Instagram
Jakiś czas temu miałem okazję wystąpić na webinarze Europejskiego Stowarzyszenia Studentów Prawa ELSA Toruń.
Jaki wybrałem temat?
Nowoczesne prawo reklamy i promocji!
Co rozumiem przez to „nowoczesne” prawo?
W dużym uproszczeniu współczesne realia to:
- surowe ustawy
- dobrowolna samoregulacja rynku
- nieubłagane regulaminy największych portali społecznościowych
Wraz z rozwojem Internetu praktycznie każdego dnia branża reklamowa zyskuje nowe instrumenty i sposoby na dotarcie ze swoim przekazem do odbiorcy.
Skutek?
Przestarzałe przepisy rodem z lat 90′ nie przystają do nowej rzeczywistości, gdzie influencer marketingiem może zajmować się każda osoba ze smartphonem.
A naprędce pisane ustawy?
Ich rola najczęściej sprowadza się do wprowadzania restrykcyjnych zakazów, które dodatkowo obwarowane są dotkliwymi karami pieniężnymi.
Czy zatem żyjemy w czasach reklamowego odpowiednika „Dzikiego Zachodu”?
Wręcz przeciwnie.
Nowoczesne prawo reklamy i promocji w XXI wieku
Bardziej niż ustawy o kształcie reklamy decydują teraz regulaminy Google i Facebooka.
A prawno-etycznym „drogowskazem” dla marketingowców stają się kodeksy branżowe przyjęte w drodze… samoregulacji.
Na webinarze opowiadam o zmianach w prawie reklamy jakie nastąpiły w ostatnich latach.
Nie zabrakło też kilku krótkich case study, gdzie nie do końca przemyślana forma promocji wpędziła w niemałe kłopoty.
Potrzebujesz sprawdzonego wzoru umowy?
Webinar
Zobacz także:
- Kodeks Etyki Reklamy – to branżowy konsensus, który staje się dobrym obyczajem. A w sądzie dobry obyczaj jest tak samo ważny jak twardy przepis ustawy.
- Wykorzystanie wizerunku pracownika w celach marketingowych – rozmowa z Julitą Dąbrowską
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }