Bartosz Gajek

adwokat

Jako adwokat pomagam kreatywnym rozwiązać problemy z jakimi borykają się ich agencje marketingowe. Przeczytasz tutaj jak uniknąć błędów popełnianych w Twojej branży – tych najczęstszych i… tych najbardziej kosztowych. Podpowiem Ci jak umowy mogą chronić efekty Twojej pracy i jak zadbać o to, żeby zawsze działały na Twoją korzyść. Wreszcie poradzę Ci jak porozumieć się z trudnym klientem (TYM który spędza Ci sen z powiek), a gdy wszystko inne zawiedzie – jak skutecznie dochodzić swoich praw przed sądem...
[Więcej >>>]

Umów bezpłatną konsultację

Sklep z umowami

Jak założyć agencję reklamową – skąd wziąć NIP

Bartosz Gajek08 stycznia 2019Komentarze (0)

NIP agencji reklamowejDo dzisiaj pamiętam jak w podstawówce Pani od matematyki oznajmiła nam:

Dzisiaj zaczynamy się uczyć tabliczki mnożenia. Jak skończymy będziecie ją znali tak, że do końca życia jak was ktoś obudzi w środku nocy to wyrecytujecie ją bez zająknięcia” (cytat dosłowny 😁).

Kilka dekad później wiem, że była to przesada.

Mocna.

Za to jest taki ciąg liczb, który każdy przedsiębiorca potrafi wyrecytować.

Bez zająknięcia.

I to nawet w środku nocy.

To jego własny numer NIP 😜.

Po co NIP agencji reklamowej

Niezależnie od tego czy prowadzisz swoją agencję jako osoba fizyczna czy w formie spółki musisz uzyskać NIP.
Jest to szumnie zwany „obowiązek ewidencji podatkowej„.

Więc do czego więc służy NIP agencji reklamowej?

Można odpowiedzieć, że do wszystkiego co związane jest z prowadzeniem własnego biznesu.

NIP będzie identyfikował Twoją agencję reklamową przede wszystkim w urzędowych rejestrach i w kontaktach z tymi urzędami.

Swój numer NIP będziesz również umieszczać na ofertach, stronach internetowych, fakturach, pieczątkach i gdzie tam sobie jeszcze zamarzysz.

NIPu mogą zażądać od Ciebie także kontrahenci,  banki czy też przedstawiciele….Najwyższej Izby Kontrolii.

Czyli wszyscy 😄.

Z czego składa się NIP

NIP to inaczej „numer identyfikacji podatkowej”.

To w sumie 10 cyfr, które zwyczajowo zapisuje się w 4 blokach.

Np: mój NIP to 677-220-90-80

Taka forma zapisu jest bardzo czytelna więc skorzystaj z niej przy projektowaniu swojej pieczątki lub wizytówki.

W oficjalnych rejestrach używa się jednak ciągu cyfr czyli „6772209080” (chociaż przy takim zapisie o pomyłkę nie trudno..).

Być może zastanawiasz się czy Twój NIP ma jakieś „ukryte” znaczenie.

Na przykład że z tego ciągu cyfr wynika, że to NIP agencji reklamowej, albo że jesteś mikroprzedsiębiorcą.

Otóż nie. Właściwie to jest nawet przepis, z którego wprost wynika, że „NIP nie może mieć ukrytego lub jawnego charakteru znaczącego, określającego pewne cechy podatnika„.

NIP to po prostu NIP i nie da się z niego czegokolwiek „wywróżyć” o jego właścicielu😅.

Kto nadaje NIP agencji reklamowej

Zacznijmy od tego, że funkcjonuje taki twór o dumnej nazwie „Centralny Rejestr Podmiotów – Krajowej Ewidencji Podatników”. Skrót jest nieco mniej imponujący: „CRP KEP”

Nadanie NIP agencji reklamowej czy innej firmie następuje przy użyciu właśnie tego systemu.

I to na dwa sposoby – w zależności od tego jaką formę działalności wybierzesz.

W przypadku działalności jednoosobowej wniosek o nadanie NIP składasz za pośrednictwem  Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej informacji.

Analogicznie przy spółkach  – i tutaj bez niespodzianek – wniosek o nadanie NIP składasz za pośrednictwem Krajowego Rejestru Sądowego.

Czyli innymi słowy rejestrując swoją firmę niejako „przy okazji” załatwiasz sprawę NIPu.

Jest to bardzo proste i sprowadza się do zaznaczenia jednego pola na formularzu.

O tak:

 

Ciekawostka: opcję „nie posiadam NIP” możesz zaznaczyć także, gdy rejestrując agencję reklamową zwyczajnie nie pamiętasz swojego NIPU. Jeżeli numer ten został Ci nadany to system automatycznie go odszuka i wprowadzi do rejestru.

Kiedy te rejestry przekażą dane do „CRP KEP” to NIP Twojej agencji reklamowej zostanie nadany automatycznie.

A jak uzyskasz potwierdzenie nadania tego numeru?

Otóż pojawienie się NIPu w CEIDG albo KRS jest samo w sobie potwierdzeniem jego nadania 😁.

Potrzebujesz sprawdzonego wzoru umowy?

Umowa o zachowaniu poufności

Brak czasu na czytanie?

Zobacz także:

  • Kod PKD i koncesje – Zakładając agencję reklamową musisz wybrać jeden lub więcej kod PKD który odpowiada profilowi Twojej działalności. Koncesji i zezwoleń nie potrzebujesz.
  • Wybór nazwy – Zakładając agencję reklamową i wybierając nazwę firmy powinieneś wpierw wykonać research. Być może ktoś już z tej nazwy korzysta, a kto pierwszy ten lepszy.

Podziękowania dla:

  • Photo by Mika Baumeister on Unsplash

W czym mogę Ci pomóc?

Na blogu jest wiele artykułów, w których dzielę się swoją wiedzą bezpłatnie.

Jeżeli potrzebujesz indywidualnej płatnej pomocy prawnej, to zapraszam Cię do kontaktu.

Przedstaw mi swój problem, a ja zaproponuję, co możemy wspólnie w tej sprawie zrobić i ile będzie kosztować moja praca.

Bartosz Gajek

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez GAJEK PARTNERZY ADWOKACI I RADCOWIE PRAWNI SPÓŁKA PARTNERSKA w celu obsługi przesłanego zapytania. Szczegóły: polityka prywatności.

    { 0 komentarze… dodaj teraz swój }

    Dodaj komentarz

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez GAJEK PARTNERZY ADWOKACI I RADCOWIE PRAWNI SPÓŁKA PARTNERSKA w celu obsługi komentarzy. Szczegóły: polityka prywatności.

    Poprzedni wpis:

    Następny wpis: